čtvrtek 31. ledna 2013

Jak často a jak moc bych měla cvičit?

Jak často a jak moc bych měla cvičit. To je jedna z otázek, které jako trenérka slyším nejčastěji. Mnoho lidí si myslí, že ve fitness centru musí trávit hodiny nebo celé dny aby dosáhli úspěchu. Popravdě řečeno si to myslí především začátečníci, kteří tím tuplem nepotřebují cvičit hodiny aby jejich svaly dostaly zabrat.


Jak potom trénink takových nadšenců vypadá? Nejdřív se pomalu převlíknou, potom třikrát obejdou fitko do kola. Nakonec si dají půl hodiny až hodinu pomalé chůze s držením. Když se zadaří, nešikovně zkouší všelijaké stroje, k činkám se zpravidla nepřibližují. Během toho všeho stráví alespoň půl hodiny klábosením s přáteli nebo ostatními lidmi s podobným stylem. Na konci stejně odchází neuspokojení a svých cílů nikdy nedosáhnou.

Každopádně tento článek nepíšu pro to, abych vás seznámila s tím jak to někomu nejde, ale spíš porovnala dva způsoby tréninku :)


Pokud trénuju nějakého začátečníka, stačí mi půl hodina cvičení k tomu, aby cítil každý sval partie kterou cvičíme. Není to tím, že bych uměla nějaké zázraky. Jde jen o dobře promyšlený workout. Správný počet sérií a opakování. Cviky samozřejmě musí být sestavené tak, aby si každý sval mohl mezi sériema trošku odpočinout, zároveň však musí následovat jeden cvik za druhým, taže to cvičení pěkně odsýpá :) Takový člověk pak nemusí strávit ve fitnesscentru víc jak hodinu. Příchod a převléknutí vám vezme asi 10minut. 10minut na zahřátí, 30minut posilování, 5minut strečing a ještě vám zbyde čas na sprchu.


Pokročilejší jedinci už cvičením stráví více času. Já osobně mám ráda supersety. Se střídáním protilehlých svalů. Drží mě to tak neustále zaměstnanou a celé cvičení to trošku urychlí.



Posilování by jste samozřejmě měli proložit kardio cvičením. Sama za sebe doporučuju 3-4 posilovací workouty týdně a 2-3 "cardio dny". Svůj kardio den můžete stráví alespoň půl hodinou na nějakém zázračném stroji ve fitnesscentru nebo zábavným skupinovým cvičením - ať už zumbou nebo jógou.

1 komentář: