čtvrtek 3. ledna 2013

Suplementy

Taky nevíte který z těch všech je pro vás ten pravý?  Dneska si v suplementech uděláme trochu pořádek. Zvláště pro mladé holky co začínají se cvičením není vůbec lehké jít do obchodu se suplementama kde každý jejich krok pozoruje nabouchaný svalouš a čeká co si vyberou. Při otázce jestli potřebujou pomoct ze sebe co nejrchleji vychrlí něco ve stylu: "něco na hubnutí" nebo "něco na svaly" "nějaky protein". I já mám takovou zkušednost. Při koupi svojeho prvního proteinu jsem rychle chňapla ten nejlevnější a mazala domů. Později jsem toho taky litovala protože to byl ten nejhnusnější protein jaký jsem kdy měla.

Tenhle byl fakt hrůza.

Čistě o proteinech si ale budeme povídat zase jindy. Hned předem vás upozorním na to, že nejsem specialista na supplementaci ale na druhou stranu mám nějaké ty zkušenosti z vlastního života a něco málo jsem se přece jen naučila při trenérském kurzu. Takže tento článek bude tak z poloviny profesionální a z poloviny můj názor. Samozřejmě se budu snažit co nejprofesionálněji.
Hned na začátek vás seznámím s několika jednoduchými pravidly.
  • Nikdy nemáte tolik peněz abyste zkusili všechny na jednou
  • Ne všechny supplementy fungují tak jak píšou
  • Váš žaludek není tak velký abyste je mohli všechny spořádat
  • Méňe je někdy více
Podle mě zní tyto pravidla celkem logicky. Ale je tu ještě jedno důležité pravidlo. Pokud vám ještě nebylo 18 NEBERTE SUPPLEMENTY! 18 let je u nás hranice dospělosti. Do té doby je tělo stále ve vývinu. Všem je jasné, že váš vývin nezkončí přesně v den oslavy vašich narozenin. Někdo se vyvýjí déle někdo kratší dobu. Každopádně myslím, že do těch 18 by ste to mohli vydržet. Pokud je vám míň zatím co čtete tento článek a po suplementaci strašně toužíte, máte nejlepší příležitost začít šetřit na kvalitní supplementy.
Další skupinou, která by se jakýmkoliv supplementům měla vyvarovat jsou kojící a těhotné ženy.

Pokud jste prošli výběrem a těšíte se, že hned zítra půjdete něco nakoupit asi by ste chtěli:
  1. Něco na hubnutí
  2. Něco na podporu růst valové hmoty
  3. Něco na rychlou regeneraci
1. Něco na hubnutí 

Obychody, fitness centra a lékárny jsou zavaleny přípravky na hubnutí. Moje učebnice jako účinné (Jejich účinky jsou prý prověřené vědecky) uvádí Coffein a L-Carnitin. Ačkoliv Coffein není příliš propagován, za správného dávkování by měl bý snad nejúčinějším dostupným hubnoucím preparátem. Dávkování coffeinu vám bohužel nezveřejním - nejsem specialista a nechci mít na krku vaše zdraví. Takže pokud coffein kupujete měli by jste vyhledat někoho, kdo tomu opravdu rozumí a ne jen číst návod na krabičce. Já osobně jsem coffein nikdy nevyzkoušela. Každopádně nezapomeňte, že coffein je návyková látka!
U L-Carnitinu jsou prý jeho účinky podpořené mnoha výzkumy. Rozhodla jsem se ho vyzkoužet a brzy vám snad dám vědět jak jsem dopadla. Carnitin ve vašem tělě zvyšuje využívání tuků pro tvorbu energie - k tomu potřebujete cardio cvičení. Podle mé knihy by pro vás neměl být nijak nebezpečný, naopak přínosný. Každopádně bych jej k dlouhodobému užívání také nedoporučovala.

2. Něco na podporu svalového růstu.

Pokud se budete řídit poučkami pro normálí uživatele nikdy nebudete vypadat jao chlápek na fotce :-D.
Nejznámějším přípravkem je asi protein. Dnes se k němu nebudu nijak více rozepisovat. Podle mě je protein v pohodě :)
Dalším prý učínným prostředkem je Creatin. - nevím nezkoušela jsem
Glutamine-doplněk, který moje kniha opravdu doporučuje. Reguluje syntézu proteinu a stimuluje produkci růstového hormonu.
BCAA- taktéž velmi preferovaný. Při jeho užívání je prý prokázán nárust svalové hmoty.
Z těchno všech přípravků  jsem zatím vyzkoušela pouze protein. Uvažuju, že bych časem vyzkoušela BCAA a Glutamine


3. Něco na regeneraci
Všechny výše uvedené supplementy mají mimo jiné i regenerašční účinky.









Poslední rada na závěr. Pokud se rozhodnete suplementy vyzkoužet, snažte se je moc nemíchat. Najděte si na internetu recenze od uživatelů - ohledně chuti a účinků. Vydržte se suplementem alespoň měsíc až dva správného pravidelného užívání, aby ste si o něm mohli udělat obrázek zda funguje tak jak garantují výrobci nebo ne. Když nefunguje tak už ho jednoduše nekupujte. Pokud vám příravek nesedí už od začátku - je vám z něj špatně a podobně. Okamžitě jej přestaňte brát a prodejte jej nebo zahoďte. A nezapomínejte.
SUPPLEMENTY NIKDY NENAHRADÍ TVRDOU PRÁCI V POSILOVNĚ!
Pište do komentářů co používáte vy, případně dotazy k tématu. Pokud nechcete aby nebyl váš dotaz veřejný pište na : marcelalhotska93@gmail.com

Žádné komentáře:

Okomentovat