neděle 27. ledna 2013

Vaječné bílky


Hledáte dobrý zdroj protejnu s co nejnižžím obsahem tuku? Samozřejmě, že nejlepším zdrojem proteinu je maso. Každopádně si nedokážu představit steak na snídani a kuřecí prso na svačinu. Proto se snažím hledat zdravé a přírodní alternativy. A právě vaječné bílky jsou jednou z nich.

Vajíčka jí určitě každý. Většina z vás zřejmě slyšela, že lidé v oblasti fitness konzumují hodně bílků. Mě bylo doporučeno až 500ml bílků denně, což když si představíte bude asi hodně vajec. Každopádně oddělovat bílky od žloutků a žloutky vyhazovat mi přijde jako nešťastná cesta. Naštěstí jsem v obchodě našla bílky samostatné, připravené ke konzumaci.
Bílky jsou prakticky bez chuti, takže je můžete hravě připravit na sladko nebo slano. Bílky z krabičky na obrázku výše jsou dokonce pasterizované, takže by jste je teoreticky mohli konzumovat za syrova. To však nedoporučuju. Zkusila jsem to a je to fakt hrůza :-D.

Výživové hodnoty na 1 bílek:
Energie:16,96kcal
Bílkoviny: 3,63g = 14,52kcal
Sacharidy: 0,198g
Tuky: 0,59g

Brzy přidám nápady, co z bílků ukuchtit :)

3 komentáře:

  1. Ahoj, můžu se zeptat kde jsi na ty bílky narazila? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky..Ted jsem momentalne v Kanade..nevim jestli se to prodava nekde v cr, muzes to zkusit vygooglit :)

      Vymazat