pondělí 18. února 2013

Jóga

Bikram jóga

V době, kdy jsem zakládala tento blog jsem nečekala, že bych psala příspěvěk o józe. A je to tu. Vždycky jsem si myslela, že je jóga prostě pomalý nenáročný strečing. Ke svému překvapení jsem zjistila opak. Už dlouhou dobu mě to tak trochu táhne k východním kulturám a jejich starým tradicím jako je třeba meditace. Rozhodla jsem se vyzkoušet i jógu.


To, jaký váš prvotní zážitek z jógy bude pravděpodobně záležet na instruktorovi, celé skupině a studiu jako takovém. Při první lekci budete rádi když správně uděláte alespoň některé pózy. Taky můžete mít pocit, že se vás instruktor záměrně snaží zamotat tak, aby jste se nikdy nerozmotali. O uvolnění těla se taky nedá moc mluvit, protože vás druhý den všechno bolí. Pokud jste však narazili na správné studium a instruktora, budete se chtít znova vrátit. Díky té pohodě co panovala. Kráse pohybu ostatních. Díky tomu, že jste si dali pořádně do těla. Ty další věci se dostaví až časem

Power jóga

Jakmile se dáte do hledání toho správného místa na jógu, zjistíte, že existuje nepřeberné množství druhů jógy. Tady asi moc neporadím. Sama jsem v józe nováček. Nejlepší rada kterou odemě dostanete je prostě všechno vyzkoušet :-D Já osobně mám ráda HotJógu. Pravidelně teď navštěvuji lekce bikram jógy. Zkoušela jsem taky vinyásu. Obojí bylo úžasné. Nevím jestli to bylo instruktorem nebo rozdílem pozicí. Vinyása mi přišla fyzicky náročnější. Každopádně bikram mi dává taky pořádně do těla...Také se mi povedlo navštívi lekci jógy kde jsem málem usla, byla to nuda a neodešla jsem jenom ze slušnosti :-D

(co takhle jóga bez tíže?)
Co je na józe nejvíc super? Můžete ji dělat v každém věku. To vlastně můžete každé cvičení ale zkuste překecat babičku, která není vůbec v kondici ať jde s váma hrát basket: :-D..Zkuste zapojit rodinu do zdravého životního stylu a vytáhněte babičku, maminku nebo tetu na jógu. Můžete si pak pogratulovat, že jste udělali něco pro jejich zraví a možná jim prodloužili život. Jóga je skvělým lékem na bolesti zad. Když moje teta začla pravidelně praktikovat jógu a zdravý životní styl, omládla tak o 10 let :-)Prostě nám rozkvetla před očima :)

No není to kočka? :)
Na cvičení jógy neexistue výmluva. Můžou jí dělat staří, mladí, holky, kluci i těhulky :) (Zrovna na minulé lekci jógy byla budoucí maminka a její cvičení vypadalo ůžasně. Vypadalo to, že mimčo cvičí taky)

Pro budoucí maminky Gravidjóga

Pokud jdete v dnešní době na lekci jógy, určitě to není zadarmo. Proto se ujistěte že peníze které za jógu platíte byly správně využity. Sama za sebe. Nikdy bych asi nešla do školní tělocvičny nebo haly. Přestože si jdete dát do děla, jdete relaxovat. A relaxace v hale na zemi kde se banda spocených dětí proháněla ve špinavých teniskách není zrovna moje gusto. V zimě tam navíc většinou táhne a v létě je příliš horko. Kdyžvaše hodina končí už tam netrpělivě stepujou florbalisti a sprchy taky nestojí za nic.

Není to nádhera?
 Pokud si dáte trochu práce, určitě na internetu najdete studio které vám bude vyhovovat jak dostupností, tak finančně. Studia většinou bývají pěkně zařízená. Měla by mít topení i klimatizaci. Podlaha je čistá! Mají k zapůjčení podložky i ručníky. Personál je příjemný. Každý ví, že jdete relaxovat a nikdo na vás nespěchá. Ve sprchách také můžete najít šampon a sprcháč pro případ, že si zapomenete svůj.

Jóga znamená obnovení spojení individuálního já s univerzálním bytím. Nejstarší zmínky o józe pocházejí z roku 900př.n.l. Nebojte se obnovit staré tradice a naučte se ovládat svoje tělo .-)

5 komentářů:

  1. meditace i jóga zní dost zajímavě :) na józe jsem byla jen jednou a taky jsem si myslela, jaká to bude brnkačka! když se mi poskytne další příležitost, určitě půjdu znovu - na konci jsem opravdu cítila to, co cvičitelka při konečném uvolňování říkala: "cítíte jak vám protékají mezi prsty zrníčka písku?" neuvěřitelné
    ta hot jóga mě asi zaujala nejvíc, co jsem tak brouzdala po netu, ale cvičit ve 40 stupních, nedovedu si to představit :D
    je super, že to může dělat opravdu každý a hlavně - téměř kdekoliv :)
    jóga souvisí hlavně s Hinduismem, měla jsem o tom prezentaci před čtrnácti dněma :D má je jaksi spojovat s Bohem.. zajímavé :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hot joga je fak super. Poprvé se mi ke konci trochu točila hlava ale pak už dobrý. Pocení je tam zaručeno. Cvičím to jenom v takových mini kraťáskách z plavkového materiálu a sportovní podprsence :D pod sebou mám velký ručník který se dá po hodině doslova ždímat :D

      Vymazat
  2. Zlákala mě poweryoga, ale ukázalo se, že je něco špatně a já po ní měla pravidelně migrénu... Takže jsem toho nechala a čekám než mě zase popadne chuť na jógu (jsem dost ohebná, tak vím, že chci tu ohebnost podpořit, ale na za cenu bolavé hlavy)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná zkus zkusit jiné studio nebo instruktora, třeba to pomůže :)

      Vymazat
  3. Ahojda. Moc se mi líbí tvůj blog! Ráda bych Tě pozvala na můj web, který je zaměřen především na poruchy příjmu potravy, ale pozor- ne thinspo, ba právě naopak.Najde tam recepty, které nikde jinde nenajdeš..převážně clean eating, tipy, články postřehy...a v brzké době se rozjede projekt na pomoc lidem s PPP, jen čekáme s kamarádkou, kdy ho schválí krasna.cz. Na blog určitě mrkni, každopádně si tam najdeš to "svoje". A pokud by se ti u mě opravdu moc líbilo, můžeš se přidat mezi mé Followers aneb pravidelné čtenáře (v levém sloupci mého blogu). Přeju krásný zbytek dne. Andie

    www.andie-chambers.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat