pondělí 4. března 2013

Houbová pohanka

Zčíná to být tradicí, že každé pondělí přibyde na můj blog nějaký recept. V poslední době jde hlavně o nové přílohy. Ani dnešek nebude vyjímnkou. Tentokrát je v hlavní roli pohanka. Pohanka je plodinou našeho mírného pásma a naše babičky nebo spíš prababičky ji kdysi hojně využívaly. V poslední době jsme mohli zaznamenat boom zdravé výživy a s ním i návratu ke starým dobrým potravinám. Díky tomu není pohanku vůbec problém sehnat. Osobně preferuji pohanku světlou. Chutná mi mnohem více než tmavá. Tady v Kanadě jsem však ráda, že jsem něco jako pohanku vůbec našla a i přesto musím říct, že s tmavou se můj nový receptík opravdu podaři.


INGREDIENCE:
  • 1 hrníček pohanky
  • 2 hrníčky kuřecího vývaru
  • 4 velké žampiony
  • sůl a pepř
POSTUP
  • Žamiony nakrájíme na malé kostičky a osmáhneme do měka na kousíčku másla. Lehce je osolíme a opepříme
  • Když jsou žampiony změklé, přidáme pohanku a chvilku ji prohřejeme v hrnci.
  • Nakonec zalieme vývarem.
  • Necháme probublat asi minutu. Poté odstavíme z plotny, přikrijeme pokličkou a necháme asi 20minut dojít.



Žádné komentáře:

Okomentovat