úterý 12. března 2013

Ragú z vepřového masa a fazolek



Ve svém dni volna jsem oprášila svoji kuchařku a po dlouhé době uvařila nějakou tu zdravou  dobrotu.

INGREDIENCE
  • 3 lžíce másla nebo slanina
  • 1 žlutá cibule
  • 2 stroužky česneku
  • 2 tyčinky řapíkatého celeru
  • 2 menší mrkve
  • 1 plechovka krájených rajčat
  • 400g fazolí
  • 500g vepřového masa
  • 1 hrnek hovězího vývaru (já se musím přiznat, že jsem podváděla a použila bujón)
  • 1/2 hrníčku bílého vína
  • 2 lžičky oregana, špetka muškátového oříšku, sůl a pepř
  • těstoviny tagliatelle - já použila vyrobené z hnědé rýže
POSTUP
  • Všechno co se dá nakrájet nakrájíme-mrkvičku na kolečka, cibuli a česnek na drobno, celer na plátky a maso na kostičky
  • V hrnci rozehřejeme málo na kterém pomalu osmáhneme cibulku s celerem a mrkví do měkka
  • Přidáme česnek, maso a okořeníme oregánem a muškátovým oříškem
  • Když se nám maso zatáhlo přilijeme  bílé víno a provaříme asi 2 minuty
  • Přidáme vývar, fazolky (které jsme měli namočené přes noc) a vodu podle potřeby
  • Vaříme asi hodinu a půl, než všechno pěkně změkne.
  • Ke konci vaření dochutíme solí a pepřem, popřípadě lžičkou cukru
  • Těstoviny vaříme podle návodu na obalu
  • Při servírování můžeme posypat hoblinkami parmazánu

3 komentáře:

  1. Tak to vypadá krásně, to by mi určitě chutnalo. Maséčko, fazole, rajčáta...to mám ráda :)

    OdpovědětVymazat
  2. Po druhé chválím, vypadá to nádherně :)

    OdpovědětVymazat
  3. Jojo byla to dobrota..Míša dokonce prohlásil že mu ty těstoviny z hnědé rýže moc chutnaly a že už jiné nechce :-D A k omáčce si dokonce nedal kečup :-D

    OdpovědětVymazat