úterý 16. dubna 2013

Máslové croissanty


Taky milujete croissanty tak jako já?  Není nad ty upečené doma..pěkně teplé po ránu s kávičkou nasladko či naslano :-)Jak se vám líbí.
Recept jsem našla na internetu na těchto stránkách. Už jen po zhlédnutí fotek autorky se sbíhají sliny :-)


Ale už konec vykecávání a jdeme na recept s vůní Francie...Taky přidávám hezké video jak na to :-)

INGREDIENCE
  • 500g hladké mouky
  • 1 lžička soli
  • 3 lžičky cukru krupice
  • 1 lžíce sušeného droždí
  • 300ml vlažného mléka
  • kostka másla (250g)
  • 1 vejce na potření

POSTUP
  •  Do větší mísy nalijeme vlažné mléko. Přimíchame sůl, cukr a droždí. Postupně přimícháváme mouku. Nakonec těsto zpracujeme do hladka na vále. Dáme kynout přikryté útěrkou na teplé místo asi na 2 hodiny


  • Mezi tím, co nám těsto kyne si přiravíme z pečícího papíru čtverec o rozměrech asi 20 x 20 cm a rozválíme na něj máslo ( Já jsem máslo nakrájela na tenké plátky, ty jsem rozložila po papíře a potom vyválela). Máslo by nemělo být přiliš měkké. Dáme do ledničky.
  • Pro další postup si dovolím použít obrázkový návod autorky.Vykynuté těsto přeneseme na pomoučněný vál, prsty ho začneme tvarovat na čtverec, potom ho vyválíme válečkem, abychom měli čtverec o rozměru cca. 30 x 30 cm.
  • Z lednice vyndáme máslo, odstraníme papír a čtverec másla položíme na čtverec těsta tak, aby rohy másla byly ve středu stran těsta. Těsto přehneme přes máslo tak, aby nám vznikl tvar poštovní obálky a máslo bylo uvnitř těsta.
  • Těsto tročku poklepeme válečkem, aby se spojily švy a opatrně vyválíme do nudle. Následuje skládání na třediny podle obrázku. Těsto složené na třetiny jen lehce projedeme válečkem. Zabalíme do potravinářské fólie a dáme tak na hodinu odpočinout do ledničky.
  • Po hodině těsto vytáhneme a opakujeme 3. a 4. krok. opět zabalíme a chladíme v ledničce. To celé ještě dvakrát. (Takový recept na celý den, ale opravdu tyto kroky nepodceňujte). Po posledním válení těsto zabalte do fólie opravdu silně a pečlivě. Těsto dejte odpočívat do ledničky přes noc. Přitom ho pořádně zatižte. Já na něj postavila 4 litrové mlíko a okurky...Těsto přes noc nakyne. Pokud jstenedočkaví, dejte mu alespoň 2 hodiny.
  • Druhý den těsto vyválíme (podle obrázku) a podélně rozpůlíme. Vykrajujeme trojuhelníčky, které rolujeme. Protahováním špičky trojuhelníčku získáte hezčí tvar:-)
Moje croissanty byly po vyrobení opravdu prcci. po nakynutí a upečení už to bylo lepší

  • Připravené croissanty pak necháme ještě hodinu až dvě kynout pod potravinářskou fólií. Nakonec potřeme vajíčkem a pečeme v troubě na 180 stupňů asi 30 minut. Váš byteček se při tom úžasně rozvoní :-)
Z jedné várky těsta je croissantů celkem dost :-)

  •  Teď už mi nezbývá než popřát dobrou chuť.
  •  Croisanty můžete po vychladnutí také zamrazit..s mražením těsta nemám zkušenosti ale prý to jde:-)..Osobně však myslím, že se uvás po nich jen zapráší.

3 komentáře:

  1. croissanty jsem neměla ani nepamatuju, ale dřív jsem je milovala :)
    moc se ti povedly!

    OdpovědětVymazat
  2. vypadají úžasně! :) croissanty jsem strašně dlouho neměla, naposledy snad v Paříži, asi taky neodolám a upeču si je:)

    OdpovědětVymazat