sobota 29. června 2013

Marmeládky



V hlavní roli je dneska Marmeláda . K hledání nějaké pro mě vyhovující marmelády jsem se dostala asi tak před dvěmi týdny, kdy jsem dostala hroznou chuť na palačinky s marmeládou. Postupně jsem chodila z běžných obchodů domů zklamaná, že jsou tam samé hnusy. Momentálně nemám podmínky  na vyrábění vlastní a proto jsem musela vyrazit do krámu. Tedy přesněji, dneska po probuzení mě chuť přemohla a vydala jsem se do nejbližší BILLY. Složení potravin, které kupuji čtu opravdu poctivě a ani marmeláda nebyla vyjímkou. Když si dáte práci s přebíráním, někdy potom ani to sladké nemusí být nezdravé. Velkým obloukem se tedy vyhýbán glukózo-fruktózovému sirupu, všem barvivům a různým škrobům (už přesně nevím jak se to na těch obalech jmenovalo)...Jak to mám ve zvyku, začala jsem pěkně od těch nejlevnějších. Ani bio marmeláda mě neuspokojila - třetí složka byla gl.sirup.Nakonec souboj vyhrála tato fešanda:



Abych byla přesná, nejmenuje se to marmeláda, ale ovocná pomazánka s vysokým obsahem ovoce. Proč? Podle mého názoru je to použitím trochu jiného postupu než u klasické marmelády. Tato ovocná pomazánka totiž není slazena cukrem ale koncentrovanou hroznovou šťavou.

Za hmotnost 284g jsem zaplatila necelých 60kč. Francouzům musíme poděkovat, že si dali záležet. Tahle mňamka neobshuje žádné konzervanty umělá aroma ani barviva. Složení: 51% mirabelky, nepřislazená koncentrovaná hroznová šťáva, želírující látka pektin, citronová šťáva. Pro zvědavce jsem cvakla i zadní stranu obalu:-)


Chuťově je tato marmeládka opravdu výborná. Vybírat můžete z mnoha příchutí. Nejvíce mě lákal pomeranč se zázvorem, ale vím že přítel do takových pokusů není zrovna fanda, takže vyhrála mirabelka :-)


Abych neposílala do nebes jen jednu značku, pohledela jsem pro vás pár odkazů na internetu.

Nejvíce mě zaujala tato manufaktura vyrábějící poctivé české marmelády :-) Cena je trošku vyšší takže pokud nebude putovat do vaší lednice máte o zdravý tip na dárek navíc:-) www.nase-dobroty.cz..Snad ji taky jednou ochutnám, pyšní se totiž titulem nejlepší marmeláda světa :-) Kupovat se dá v kamených obchodech a přes internet


Cenově přístupnější jsou farmářské e-shopy. Tam se zřejmě vyplatí kupovat více věcí. Poštovné totiž taky není dneska za hubičku :-) Každopádně, jak tak na to koukám o těchto farmářských e-shopech tu bude ještě řeč :-)
1. eshop - vzhled vcelku obyčejný, výrobky i ceny vypadají lákavě
2. e shop - krásný vzhled, trošinku jinačí sortiment než 1. e shop..hodně mě zaujal :-)

Takových e-shopů najdete dnes nespočet, takže máte z čeho vybírat. Další variantou na ulovení dobré marmelády jsou farmářské trhy.


Marmošku taky můžete vyrobit doma a proto přidávám pár užitečných odkazů :-)

2 komentáře:

  1. My jsme předevčírem dělali domácí jahodovou marmeládu:)
    Ale jsem neskutečně ráda za tenhle článek, protože mirabelkovou marmeládu jsem měla v Anglii a v ČR jsem ji nikde nemohla sehnat. Hned se po téhle začnu dívat a snad se zadaří. Jen taková technická - není tam náhodou 51% mirabelek (a ne meruněk, jak uvádíš v článku)? Díky:) To by mě zklamalo, kdyby v mirabelkové marmeládě byly jen meruňky..:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem už taky vyfasovala jednu domácí jahůdkovou od přítelové maminky..no je to 51% mirabelek, jsem se nějak přepsala :-D bežím to zpravit.

      Vymazat