neděle 25. srpna 2013

Česnekačka

Česnečka, česnekačka, česneková polívka..Nedávno jsme měli v práci debatu jak se tomu vlastně správně říká - za me Česnekačka :-) Je tady slíbený recept na "smardlavou?" večeři..Mě teda česnek voní ale je pravda že se do líbání s někým kdo měl česnek zrovna neženu :-D teda pokud jsem ho neměla taky :-D..


Česnekouvou polívku si dávám nejradši na horách po pořádném výšlapu a musím říct, že jen málokde ji dokážou udělat přesně podle mojich chutí.

Doma dělám polévku pěkně se šunčičkou, slaninou vajíčkem, sýrem a krutonakama - to aby dobře zasytila :-) Samozřejmě taky hromadou česneku, protože mám ráda když to má grády :-D Ale už dost povídání a jdeme na recept:

INGREDIENCE:
  • domácí kuřecí vývar (pokud nemáte tak jenom vodu :-(, ale s vývarem je to lepší)
  • šunka a slanina dle libosti
  • vejce - záleží na množství, já dávám na každou porci jedno
  • česnek - aspoň tak 5 stroužků :-)
  • sůl, pepř, kním
  • tvrdý sýr a pečivo(cokoliv co je poruce)
POSTUP:
  • Pokud ještě nemáme hotový vývar, dáme pár kuřecích kostí do studené vody a vaříme minimálně hodinu, potom jen vytáhneme kosti.
  • Na pánvi si osmahneme slaninu se šunkou pěkně do zlatova a přidáme k vývaru.
  • Do polévky přidáme prolisovaný česnek a koření
  • Vše ještě chvilku povaříme .
  • Vejce můžeme klepnout přimo do hrnece, nebo na talíř a poté zalít opravdu vařící polévkou.
  • Podáváne s krutonky a strouhaným sýrem na vedlejším talářku :-) (aby se to nerozmočilo než začnete jíst)
Česneková polívka je opět hodně jednoduchý recept. Kdyby vám náhodou nestačila na zasycení, udělejte si k ní třeaba ještě salát. :-)


1 komentář:

  1. My tomu doma říkáme česnečka a já jí mám taky moc ráda, jen tedy až tolik nemusím, když je moc ostrá, ale jemnější si jí dám s chutí. Možná jsem divná, ale já jí se sýrem snad nikdy neměla a neviděla, ale zní to dobře, někdy můžu překvapit domácnost něčím jiným, než polévkou ze sáčku. :)

    OdpovědětVymazat