sobota 24. srpna 2013

Uzený sleď

Už několik čtenářů tohoto blogu se na mě obrátilo se žádostí o radu ohledně jídelníčku. Vaše e-maily mě vždycky moc potěší a taky tak trošku pozvednou sebevědomí. Moje rady vám zní většinou skoro stejně. Vykašlete se na počítání každé kalorie a jezte zravě a čistě. A hlavně hodně bílkovin - masa, ryb a vajec, také jsou tu sýry a tvarohy. Reakce je u vás taky většinou podbná - je to drahé -hlavně to maso. Rozhodla jsem se vám tedy ukázat že jíst zdravě a vyváženě nemusí být dražší než jakákoliv jiná strava, pokud víte kde hledat a máte alespoň trošku nápady :)


Při moji dnešní večeři žádné velké kuchařské umění neproběhlo. Na talíři je půlka uzeného sleďe (asi 80g) nějaký ten chleba (množství od oka) a 4okurky (z maminčiny zahrádky) s kouskem balkánského sýra a čerstvě namletým pepřem. Cenově jsem se vlezla do dvacetikoruny, což je myslím za hubičku :-) Pokud se zrovna snažíte nabrat nějakou tu svalovou hmotu dejte si sledě celého..cena za véču by se pak pohybovala okolo 35kč. A pokud třeba natrefíte na sleďe či makrelu v akci máte to skoro zadarmo :-)

Snad jedinou nevýhodou téhle dobroty je asi tak milion kostí které z ryby musíte vytahat. Doporučují jíst pěkně doma v klidu. Přece jenom šťourání se v rybě nepatří na veřejnost a pak to má taky svoji vůni že? :-)

A zítra se můžete těšit zase na něco "smradlavého" :-D

6 komentářů:

  1. Na sledě mám chuť už nějakou dobu, popostrčila jsi mě k jejich nákupu, jen doma tedy nebudou nadšení, nikdo kromě mě doma rybí nemusí, ale pro jednou to přežijí. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přitel taky nemuze rybu ani citit - tak ma ted smulu :-D..snad to tam vsichni prezijete ve zdravi :-)

      Vymazat
  2. Sledě jsem snad ještě neměla, musím po něm mrknout. A těším se na "smradlavý" recept, to já ráda :D

    OdpovědětVymazat
  3. Teda sledě jsem ještě neměla, ale dneska jsem měla k večeři makrelovou pomazánku :)

    OdpovědětVymazat
  4. Teda sledě jsem ještě neměla, ale dneska jsem měla k večeři makrelovou pomazánku :)

    OdpovědětVymazat
  5. No sleď chutna uplně jako makrela :-D ja v obchodě puvodně chtěla makrelu ale ta už došla :-D

    OdpovědětVymazat