úterý 22. dubna 2014

Jídlo a vaření za velkou louží


Nikdy předtím by mě nenapadlo, že nákupy a vaření pro bude trochu problém. A už vůbec bych si nemyslela, že budu postrádat věci jako české pečivo. Ale je to tak. Po dvou týdnech mi chybí český chleba, sýry a osatatní potraviny.

Při první návštěvě obchodu jsem byla úplně mimo a bylo mi v podstatě jedno co kupujeme. Nákupy jsem nechala na příteli. Jediné, co jsem si při prvním nákupu našla sama byl bílý jogurt o kterém moje drahá polovička tvrdila, že tu není a oběvila jsem i ovesné vločky. Nalezení jogurtu a vloček jsem brala jako výhru. Další věc, co mě mile překvapila bylo oddělení s ovocem a zeleninou. Všechno je tu čerstvé a vypadá krásně. Většina zeleniny je tu vždycky krásně naaranžovaná na kostkách ledu. Cena je podobná jako u nás. Už od začátku sdílení ledničky s přítelem mě opravdu těšila jedna věc. Stále máme dostatek zeleniny a ovoce.


Druhý nakupovací den jsem se začla pomalu rozkoukávat a orientovat se v tom co kolik stojí. Pořád jsem se ale cítila jako v lese - bezradná. Neveděla jsem co vařit a hlavně z čeho.

Nové potraviny a nedostatek nápadů nebyly našim jediným zádrhelem. Ještě teď mám problém navařit jídlo tak, aby bylo opravdu dobré a bylo ho dostatek na 4 porce. Člověk pocítí rozdíl ve velikosti porcí, když se mu od základu změní život. Do teď jsem vždycky strávila celé dopoledne a někdy i většinu odpoledne sezením ve škole nebo učením. Snažila jsem se jíst opravdu pravidelně a vyváženě. Teď jsem celý den na nohách. Dopoledne se v práci sokoro nezastavím. Odpoledne když je hezky vyrazíme do přírody nebo cvičím doma. Není divu, že jsme hladovější, jak já tak Míša. Pauzy mezi jídly už nemají takový timig jako to bývalo. Nezbývá mi nic jiného než se naučit vařit víc. Myslím, že už se do toho začínám pomalu dostávat. Posledních pár dnů jsem pro jistotu jen chrlila nápady na jídla díky inspiraci z internetu.  Zádrhlelem byl nedostatek ingrediencí. Do obchodu to je 5km. Na tenhle nedostatek jsme už vyzráli. Napsali jsme si jídelníček. Snídaně jsem ještě moc nevychytala, zato obídky a večeře vypadají lákavě.
Jednoho dne při procházkou městem se mi opravdu poštěstilo. Míša oběvil obchod se zdravou výživou. Byli jsme se v něm podívat a cítila jsem se tam jako v rájí. Konečně něco co znám z domova :-D. Prodávají tam snad všechno, na co si člověk jako já jen může vzpomenout. Rýži, kuskus, čočku, hrách, vločky, oříšky a další dobroty na váhu. Mimo to jsem tam našla nespočet čajů, celozrnnách těstovin a různé druhy mouky.


Do třetice všeho dobrého jsme vyrazili na nákup dneska. Byl opravdu pořádný. Rozhodla jsem se neomezovat se. Když pro přítele není problém dát spolubydlícím celé víno, zaplatit taxi a ještě k tomu dát taxikářce dobré dýško tak já si přece můžu koupit na co mám chuť ne? :) Místní chleba už mi leze krkem a měla jsem chuť na pořádnou změnu.Věškeré pečivo je tu na omak měkké jako dost odleželý tousťák. Chuť je přinejmenším zvláštní. Ale už jsme si tu každý našli něco poživatelného. Já něco, co připomíná vzdáleně semínkový chleba Míša zase to, co vzdáleně připomíná chleba normální. Zavítali jsme do zdravé výživy pro červenou čočku, kuskus a čaj. Druhou zastávkou byly normální potraviny. Nakoupili jsme hromadu masa, ovoce, zeleniny i pečiva. Teď už není možné, že bychom měli něčeho málo. Lednička, mražák i poličky jsou nacpané k prasknutí. Mám ale dobrý pocit, že je konečně z čeho vařit.




Žádné komentáře:

Okomentovat