úterý 22. dubna 2014

Velikonoční beránek


Přijde mi, že už se dneska Velikonoce neslaví tak jako dřív. A vlastně mi to ani nevadí. Jsem ráda že mě nikdo ráno nemlátí, nehází do vany nebo nepolívá voňavkou. Na druhou stranu je trochu škoda, že už se nevaří tak jako dřív. Nádivka, vajíčka, mazanec,beránek a plno dalších dobrot patří k těm pravým Velikonocím. Upéct si vlastního beránka bylo mým snem už hodně, hodně dlouho. Až letos se mi však poštěstilo a tak jsem splodila beránky rovnou dva :-) Receptík mám podle kuchařky Romana Vaňka.

INGREDIENCE:

  • 160g rozuštěného másla
  • 4 vejce
  • 350g polohrubé mouky
  • 300g cukru
  • 12 lžic mléka
  • 1 prášek do pečiva

 (Na beránka jsem si koupila silikonovou formu s kovovým stojanem. Beránek šel opravdu lehce vyklopit a forma se myje opravdu jednoduše :-) Beránek po vyklopení může hezky sedět, jak je vidět na první fotce)



POSTUP:
  • Pokud nemáte silikonovou, formu beránka vymažte máslem a vysypejte moukou. Já jsem u silikonové trošku pomazala a vysypala jenom čumáček, protože se mi poprvé utrhl.
  • Troubu rozehřejeme na 150 stupňů celsia.
  • Vše smícháme a nalijeme do formy.
  • Pečeme asi 70 minut.
  • Beránka necháme ve formě vychladnout a až poté jej vyklopíme. Uvážeme mašličku a můžeme pocukrovat. 
 
Jen tak pro dolaďění atmosféry - můj velikonoční věnec.


Žádné komentáře:

Okomentovat