pátek 23. května 2014

Carrot Cake



Původně jsem myslela, že recept na mrkvový dortík na mém blogu nepřibyde. Korpus se mi zdál být moc buchtový a krém moc máslový a vanilkový. Mimo to se mi po upečení dortík rozpadl a já jej tak nějak naplácala a modlila se, ať se to dá jíst. Druhý den jsem však byla velmi mile překvapena. Chutě se prolnuly a dortík byl vynikající. Pochutnala si na něm oslavenkyně i skoro celá naše firma. Pokud se vyhnete pár mým chybám, jedná se o rychlou a jednoduchou pochoutku. Carrot cake dokáže ozvláštnit každý slavnostní stůl.

INGREDIENCE
Na korpus
  • 4 vejce
  • 1 hrnek třtinového cukru
  • 3/4 hrnku oleje
  • 1 lžička vanilkového aroma
  • 1 prášek na pečení
  • 8 středních mrkví
  • 2 hrstí vlašských ořechů
  • 1 hrst rozinek
  • kůra z jednoho citrónu
Na krém
  • 400g lučiny
  • 500g měkkého tvarohu
  • 1 hrnek medu
  • 100g másla
  • 1/2 lžičky vanilkového aroma
  • trocha citrónové šťávy
  • (bude-li krém příliš řídký, můžete použít ztužovač šlehačky -já naopak přidala trochu mléka protože mi přišel hustý)
 Ozdoba
  • jemně nasekané vlašské ořechy (asi 4 hrsti)
  • obarvený marcipán nebo fondán

POSTUP

Korpus
  • vejce rozmícháme metličkou s cukrem, přidáme vanilkové aroma a mouku s práškem do pečiva
  • mrkev nastrouháme jak nejjemněji to jde (snížíte tak lámavost korpusu) a ořechy nasekáme na menší kousky
  • do připraveného těsta zamícháme mrkev a zbylé ingredience
  • těsto dáme do dortové formy a pečeme asi 70 minut (testujeme špejlí, která musí zůstat suchá)
  • po upečení necháme korpus chvilku vychladnout a pak opatrně sundáme formu
  • je důležité na korpus příliš nesahat ani jej neobracet dokud opravdu pořádne nechychladne jinak by se polámal 

Krém

  • všechy ingredience spolu vyšleháme v krém
 Sestavení
  • vychladlý korpus rozkrojíme na dva nebo tři pláty, ktré promažeme krémem (nemusíte šetřit)
  • nakonec krémem obmažeme celý dort tak, aby byl hezky bílý ale zároveň neměl příliš hustou vrstvu
  • pokud máte čas, dejte dortík tak na hodinku do ledničky
  • nejlepší nazdobení je podle mně s marcipánovými mrkvičkami a oříšky po obvodu (já oříšky neměla tak jsem použila kokos a lněné semínko

 Věřím, že kdybych dělala dortík ještě jednou, bude mnohem krásnější, tak snad fotky brzy zaktualizuju. Na první pokus to ale nebylo zlé nemyslíte?


2 komentáře:

  1. mě se moc líbí!:) a myslím, že nic nemůže být "moc" vanilkové! mňam

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nakonec to bylo doré..já normálně moc vanilkové věci nemusím takže jsem měla trochu strach :-)

      Vymazat