pondělí 10. listopadu 2014

Boršč


Jak už jsem říkala, dostávám se polívkám na chuť. Tentokrá jsem vyzkoušela Boršč. Název i ruský původ mně dlouho odrazovaly. Pak jsem si náhodou někde přečetla recept a měla jsem jasno. Tuhle polévku musím vyzkoušet. Kvalitní vývar, maso a hromada zeleniny. Tímto receptem opravu neprohloupíte. Takže připravit velké kastroly a vaříme!

INGREDIENCE:
  • 300g hovězího předního s kostí
  • 300g vepřové plece
  • 8 kuliček černého pepře, 8 kuliček nového koření, 3 bobkové listy
  • 2 řepy
  • 2 mrkve
  • 1 petržel
  • kousek celeru
  • 1/4 hlávky zelí
  • 2 brambory
  • 4 rajčata
  • 3 lžíce hladké mouky rozmíchané ve vodě
  • troška kopru, sůl, pepř, ocet, cukr
  • smetanový jogurt k podávání
POSTUP: 
  • Nejprve připravíme vývar. Do tří litrů vody dáme maso a koření (pepř, nové koření a bobkové listy). Přivedeme k varu, stáhneme a pomalu vaříme asi 2 hodiny.
  • Řepu oloupeme, nakrájíme na nudličky a povaříme do měka v trošce vody.
  • Ostatní zeleninu oloupeme a nakrájíme na kostičky.
  • Až je vývar hotový, vytáhneme maso a přecedíme jej.
  • Do vývaru nasypeme všechnu zeleninu a kašičku z mouky a vody. Za občasného promíchání vaříme do změknutí.
  • K polévce přidáme na kostičky nakrájené maso.
  • Nejprve osolíme podle chutí a pak přidáváme cukr a ocet (cca 4-5 lžic od každého). Nakonec posypeme troškou kopru.
  • Podáváme se lžící smetanového jogurtu.

3 komentáře:

  1. boršč jsem ještě nikdy neměla, moc nemusím zelí, ale bez něj zní tento recept moc lákavě:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych se toho zelí nebála. Ani bych ho v tom v podstatě nepoznala. Není to tak výrazné jako třeba v zelňačce nebo tak. :-)

      Vymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat